101.Reggie Ramble

Introducing the Reggie Ramble "Leaves are falling all around" Well that was fun. The Superfly Racing Reggie Ramble was a seriously fun, wickedly cool, smiling-from-ear-to-ear, good-time, deliriously awesome, gravel rip. I just have one question:  What the hell is a Reggie? Is it a type of race?  A Norwegian sports car?  An menu item at … Continue reading 101.Reggie Ramble

Advertisements

FOTC: Doris Xiaoting Liu’s Pics

Doris Xiaoting Liu, a Camera, 8 Hours of MTB, and a Photo Essay  I don't know Doris XL.  Never met her. But I can tell you this:  She's got one heck of an eye for MTB awesomeness.  Yep, I'm pretty sure it's safe to say her Boss-O-Meter is in the fully operational mode, and peaking … Continue reading FOTC: Doris Xiaoting Liu’s Pics

100. Fall Epic 8 Hour

Blog #100, Race #89, and the End of Summer The Pulse Racing Fall Epic 8 Hour, presented by Trek Bicycle Store. 10k of Hardwood Hills, over and over again... 230m of climbing per lap My 7th Epic 8 Hour race. 8 hours of hurt. 8 hours of community. 8 hours of grime and grit and … Continue reading 100. Fall Epic 8 Hour

99. Scrappy Badger

I Was WRONG? Well this is new. I was wrong. Hmm, so that's what it feels like... I'm kidding, I've made a life and a career out of making mistakes.  Sometimes, they're big mistakes, and sometimes they're small.  You know, like buying gas station coffee. But I gotta say this:  Scrappy Badger?  Pfft.  More like … Continue reading 99. Scrappy Badger

98. El Bandito ’19

Take THAT El Bandito Well, another El Bandito is in the books, and it was a blast.  The Bandit STARTS and FINISHES at the bottom of Brimacombe ski hill.  It's not easy to start at the bottom of a ski hill, but it sure was fun, and with three distances to choose from, a course … Continue reading 98. El Bandito ’19

97. Scrappy Badger Pre-Ride

Introducing....the Scrappy Badger Wohoo! A few weeks ago I pre-rode the Scrappy Badger course with my pal Dan Marshall, Substance Projects head honcho, and I gotta say this: I. Am. Buzzing. Because it's almost here! IT'SALMOSTHERE!!! The inaugural Scrappy Badger, presented by Substance Projects is going to be one hell of a rip.  There are … Continue reading 97. Scrappy Badger Pre-Ride

96. Summer Epic 8 Hour

It's All About The Journey I can't put it into any other words: For me, riding is all about the journey. Seriously, I'm never going to podium, so a long time ago, I made a few decisions that guide me when I race.  I jokingly refer to it as the Team Colin Ethos, but it's … Continue reading 96. Summer Epic 8 Hour

FOTC: Tracy Roth Storms the Trent

T. Roth Storms the Trent! The title sounds kinda hardcore, and that's because it is.  T. Roth literally stormed the Trent this spring in another epic chapter of epic adventure racing.  I've never done an adventure race, but I gotta say, I really wanna.  The only thing holding me back is, well, my back.  I … Continue reading FOTC: Tracy Roth Storms the Trent

94. 24 Hours of Summer Awesomeness

A Tale of 4 Races:  Part 4 24 Hours of Summer Solstice. Chico racing. Awesome. Also, this:  I'm baaaaaaaaack. Well, sort of.  My cough has finally subsided, save for a few outbursts throughout the day, but my voice is soft and shaky, and it occasionally takes a rest--not a good thing for a Dramatic Arts … Continue reading 94. 24 Hours of Summer Awesomeness